P2000 voor netvibes

Discussie en vragen over p2000 & C2000 en aanverwante zaken.
Plaats reactie
gentie
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 nov 2007 15:28:28

P2000 voor netvibes

Bericht door gentie » 7 nov 2007 15:34:24

Hallo,

Ik ben netvibes gebruiker :D ([url]http://netvibes.com[/url])
Nu probeer ik binnen het netvibes frame de url voor P2000 (http://monitor.livep2000.nl/) toe te voegen maar dan verdwijnt mijn netvibes pagina en verschijnt de p2000 monitor.
Ik begrijp hier niets van :cry:
Netvibes gebruikers: Ik heb 'm als een URL widget toegevoegd.

Iemand enig idee?

Bedankt

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 7 nov 2007 18:35:35

Uit jou reactie begrijp ik dus dat je zonder toestemming gevraagd te hebben de site probeert te framen.

Volgens mij is het framen van de monitor ook helemaal niet toegestaan, er rust namelijk een copyright op van de maker van de monitor zoals deze nu overeind staat.

In het geval je de monitor wel framed ben je dus strafbaar.

Maar dit verhaaltje laat ik verder over aan Imre.

Greetingzz
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 7 nov 2007 20:00:40

Beste Gentie,

Nicoheerlen heeft gelijk. We vinden het eigenlijk niet erg dat een andere website onderdelen van de monitor weergeeft, zolang het duidelijk is dat het niet om een eigen monitor gaat.

Daarom stellen we iets beschikbaar als een 'customframe', dit is een instantie van de monitor, met inhoud naar jouw wens, eventueel aangepast aan de lay-out van de website.

Kijk hier http://www.112venlo.nl/p2000-in-venlo-2.html voor een voorbeeld.

De gebruiker van een dergelijk frame krijgt dat gratis.

Helaas zijn er altijd een paar kwaadwillenden die een mogelijkheid, zoals jouw widget, misbruiken om te kijken of ze onze server kunnen beschadigen, of de data ophalen en er een eigen website mee beginnen.

Het is daarom dat onze website kijkt of het getoont wordt in een frame, en dan doodleuk je website buitenspel zet.

Om voor een customframe in aanmerking te komen, moet je website aan bepaalde voorwaarden voldoen (ook weer om misbruik te voorkomen). De techniek vereist dat je een eigen domeinnaam hebt.

Even aangenomen dat netvibes niet je eigendom is, dan is dat niet mogelijk. Het frame werkt enkel op een bepaald domein, en als we netvibes.com zouden toestaan dan zijn er honderd-duizenden websites waarop het frame gebruikt kan worden.

Ik hoop het duidelijk te hebben uitgelegd.

Imre

gentie
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 nov 2007 15:28:28

Bericht door gentie » 8 nov 2007 09:23:15

Beste Imre en Nico,

Mijn bedoelingen zijn zeker niet kwaad willend, als de website vrij toegankelijk is zonder in te loggen en waarschuwingen op de site zelf ontbreken (ook de copyright) vindt ik niet dat ik te ver ben gegaan.

Maar de beveiliging is mooi geregeld zo, jammer voor mij maar dan zal ik een ander p2000 monitor gebruiken.

P.s. Netvibes is onbekend bij jullie merk ik hier uit op, misschien toch even de moeite waard om te bekijken.
De widgets zijn een bijzaak het mooiste van deze site is dat je gebruikt kunt maken van de zogenaamde (ondergewaardeerde) RSS feeds.
Ik gebruik dit voor het laatste nieuws te zien van de dagbladen, tweakers.net, Automatiseringsgids, voetbal en verkeersinformatie(trafficnet). Ook is de google kalender hier beschikbaar.
Het is nieuw maar voor mij precies wat ik zoek, alles op één lokatie

Misschien iets voor jullie om P2000 via RSS feeds aan te bieden?

Bedankt

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 8 nov 2007 09:35:40

We begrijpen dat je geen kwaad in de zin had. Daarom krijg je ook een uitgebreid antwoord.

Voor RSS feeds kun je terecht bij alarmeringen.nl
Zelf prefereren we een goede monitor neer te zetten, en het daar bij te laten.

Imre

Vdub
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2008 13:06:18

Bericht door Vdub » 27 jan 2008 13:14:47

Ik heb even zitten lezen op de customframe pagina, alleen staat daar nmw niet duidelijk op hoe(en waar) je dat frame kunt aanvragen.. ik zou het ook graag in mijn/onze korpssite integreren want het ziet er erg goed uit zoals die van venlo.. ons adres is www.brandweervorden.nl

Groeten,
Matthijs

Plaats reactie