De stichting zal ingeschreven worden bij de KVK, zodat deze een rechtseenheid wordt, waaronder wij perskaarten uit kunnen geven. Wij zullen proberen dit in overleg te doen met de verschillende hulpdiensten.
Omdat de perskaarten ook gedrukt moeten worden, en het lidmaatschap bij de KVK betaald moet worden (~25 euro/jaar), zal er een kleine contributie zijn (ik denk zeker niet meer dan €10,- per jaar). In ruil ontvang je natuurlijk de perskaart.
Update: de inschrijfkosten bij de KVK en de jaarlijkse bijdrage aan de KVK zijn laag, we hebben echter een notariële akte nodig. Als iemand een notaris kent die dit zou willen opstellen zou dat geweldig zijn!
Doelstellingen:
- een punt vormen waar fotografen zich in kunnen schrijven en zich kunnen organiseren
- het uitdelen van perskaarten (verenigingskaarten)
- het vormen van een aanspreekpunt voor hulpdiensten met klachten over fotografen
- het uitwisselen van kennis
- Geautomatiseerde website met ledengedeelte, nieuws en forum
- een geautomatiseerd klachtensysteem
- periodieke perskaarten (3 maanden geldig, dan nieuwe nodig?)
- perskaarten alleen verstrekken als er geen klachten zijn over de fotograaf
- gedragscode