TONE ONLY BERICHT

Kijk eerst of hier je vraag staat voordat je je vraag op het Forum plaats
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

TONE ONLY BERICHT

Bericht door AlwinSitton » 10 sep 2006 17:36:56

Ik wordt daar onderhand helemaal gek door. De helft van de meldingen komt binnen met TONE ONLY BERICHT en als je dan op de Monitor kijkt dan blijkt het dus gewoon een echte melding te zijn. Ik zit hier zowat naast een C2000 Zendmast dus je zou toch zeggen dat mijn pager de berichten gewoon goed moet ontvangen. Kijk dat het nu 1 a 2 keer voor komt per dag (mag natuurlijk niet) maargoed dan kan ik het nog begrijpen maar iedere dag is het weer hetzelfde dat er 7 meldingen met TONE ONLY BERICHT binnenkomen.

Weet iemand misschien wat hier het probleem van zou kunnen zijn...?

=============================
V O O R B E E L D
=============================

De volgende melding kwam bij mij binnen als: BRANDWEER (Zo heet bij mij de monitorcode) - TONE ONLY BERICHT. Dan kijk ik op de monitor en zie de volgende melding staan:

17:33:18 10-09-06 20 G AMBU A1 ONGEVAL Toscalaan 157 HOOGVLIET Rotterdam hvt
1420999 CPA Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1420051 CPA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-151 )

Dan klopt er toch volgens mij iets niet :shock:
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

Gebruikersavatar
brandweergek
Berichten: 59
Lid geworden op: 6 feb 2006 09:39:09
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door brandweergek » 10 sep 2006 18:42:39

Er zijn op het scannerforum al diverse klachten over geweest, en niemand heeft een "sluitende" verklaring. Het ligt er ook aan welke pager je gebruikt. Het schijnt namelijk vaker voor te komen met de Daviscomms pagers dan met de appollo pagers.

Ik heb ze sinds ik mijn pager heb gereset maar zelden meer.

Groeten :D
Wie ik?

Gebruikersavatar
brandweergek
Berichten: 59
Lid geworden op: 6 feb 2006 09:39:09
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door brandweergek » 10 sep 2006 18:50:31

We hebben dus dezelfde pager! Wat je even kunt proberen is de batterij eruit halen, en ij het herinstalleren de rode en blauwe toets gelijktijdig ingedrukt houden. Als dit goed ging, krijg je het "test-mode" scherm. Met pijltje naar beneden alle stappen doorlopen (alleen pijltje naar beneden gebruiken en vooral GEEN instellingen wijzigen) tot je weer in test-mode bent. Daarna op blauw drukken en je pager is als het goed is weer in orde.

Ook kan het zijn dat door externe factoren (magnetisme e.d.) de eeprom ontregelt is. de oplossing hiervoor KAN zijn om je pager te programmeren met de default file, en daarna weer herprogrammeren naar wens. Kost even moeite, maar voor een aantal mensen heeft het gewerkt!

Succes!
Groeten :D
Wie ik?

Plaats reactie